Stafettlogg
I situasjoner der barn og unge trenger hjelp i en fase i livet, benytter kommunen en elektronisk logg – stafettlogg, som sikrer dokumentasjon, samarbeid, framdrift og gode overganger i dette hjelpearbeidet. Ansatte skal informer om stafettlogg som verktøy og drøfte om dette er hensiktsmessig. Dersom partene er enige om å opprette stafettlogg skal det gis skriftlig samtykke, mål og tiltak føres inn i loggen.
Les mer om stafettlogg her.
Evaluering
Ved bruk av BTI-veilederen sikrer man god evaluering på individnivå.
Et svært viktig trinn på hvert nivå i BTI-veilederen er å evaluere tiltakene og hjelpen som gis. Her viser vi til trinn 4 og 5 på nivå 1, nivå 2 og nivå 3 i BTI-veilederen. Etter at tiltak er prøvd ut skal det kalles inn til et eget evalueringsmøte der alle involverte parter drøfter i hvilke grad tiltakene har ført til at barnets situasjon har endret seg. I denne evalueringen er det også viktig å få med barnets opplevelse av endring. På bakgrunn av evalueringen tas det en beslutning om den videre oppfølgingen:
- skal tiltaket avsluttes?
- tiltaket har effekt, men man er fremdeles ikke i mål og arbeidet fortsetter?
- kan det iverksettes andre tiltak?
- tiltaket har ikke gitt ønsket effekt. Er det behov for hjelp fra andre tjenester?